2015. március 13., péntek

Egyetem a fák között

Történt úgy 50 évvel ezelőtt, hogy valaki kitalálta Santa Cruzban, a kis, óceánparti városkában, ami előtte csak a szörfösökről meg a hippikről volt ismert, hogy kellene nekik egy egyetem. Felmentek tehát a város feletti hegyre, kivágtak néhány vörösfenyőt, és felhúztak pár épületet. Így született meg a legfurcsább kampusz, ahol valaha jártam, ami igazából nem is néz ki kampusznak. A hegyen felfelé indulva először egy nagy füves pusztaságon kell átvágni, ahol tehenek legelésznek, majd felérünk a sűrű, árnyas vörösfenyőerdőbe, ahol őzek és mókusok rohangálnak. Ha pedig kicsit jobban figyel az ember, felfedezheti, hogy a nagy fák mögött épületek bújnak meg.
A Santa Cruz-i Egyetem azóta arról lett ismert, hogy itt van a világ egyik legjobb bioinformatikai intézete, illetve ez az egyik legliberálisabb egyetem, ahol olyan szakokon tanulhatnak a diákok, mint például feminizmus tanulmányok.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése